JAZZ-AFTEN: BILLIE HOLIDAY

Onsdag den 30. november kl. 19:15-21:45
Billie Holiday er utvivlsomt en af jazzens og populærmusikkens største sangere og personligheder. Frank Sinatra nævnte flere gange Billie Holiday som sin største inspirationskilde. Ud over at Billie Holiday selv var en enestående kunstner, omgav hun sig i næsten hele sin karriere med jazzens mest betydningsfulde og begavede musikere. Aftenen bliver både for syn og hørelse, idet der fortrinsvis vil blive anvendt materiale fra film og TV.
Thomas Heilmann, lektor og bestyrelsesmedlem i Søllerød Jazzklub, har både skrevet en bog om Billie Holiday og lavet radioudsendelser om Billie Holiday.
Pris: Gratis for medlemmer af HMB og biblioteksklubben i Furesø. For andre er prisen 75 kr.
Sted: Hareskov Bibliotek, Poppel Allé 12, 3500 Værløse.

Dette indlæg blev udgivet i Nyheder. Bogmærk permalinket.