Klaverkoncert

klaverkoncertKLAVERKONCERT: PIANODUOEN TOVE LØNSKOV OG RODOLFO LLAMBIAS

Onsdag den 29. oktober kl. 19.30

Tove Lønskov er født og opvokset i Lemvig og uddannet på Det Jydske Musikkonservatorium. Efter solistklasse med efterfølgende debutkoncert i København blev hun ved hjælp af legater i stand til at studere 2 år i Paris.

Rodolfo Llambias er født i Buenos Aires, Argentina, og er uddannet der på National Konservatoriet hos Arturo del Bono. Efter at have vundet 1. pris i kulturministeriets klaver konkurrence rejste han til Paris for at fortsætte studierne.

Tove Lønskov og Rodolfo Llambias mødtes i Paris, og kort efter deres bryllup rejste de til Aalborg, hvor de begge blev lærere ved Nordjydsk Musikkonservatorium. Efter en række år som docenter i det nordjyske flyttede de til Hareskovby, og her har de siden haft deres base, Tove Lønskov som docent på Det Kgl. Danske Musikkonservatorium og Rodolfo Llambias som docent på Det Fynske Musikkonservatorium. Sammen og hver for sig har parret givet Masterclasses i Danmark, Argentina, Italien, Norge, Sverige og Schweiz.

Ved denne koncert vil Tove og Rodolfo spille værker af bl.a. Schubert, Kurtág, Brahms, Ravel og Dvorak.

Betaling: Gratis for medlemmer af HMB og biblioteksklubben.

For andre 60 kr. der betales ved indgangen

Sted: Hareskov Bibliotek, Poppel Alle 12.

Dette indlæg blev udgivet i Musik og foredrag. Bogmærk permalinket.