Truslen mod naturen –  i Furesø og resten af verden

Torsdag 23. februar 2012 kl. 16

Vi kan love en eftermiddag med naturbilleder, der er så flotte, at hver af dem kunne udløse en præmie. Med udgangspunkt i egen historie fortæller Alf Blume,

formand for Danmarks Naturfredningsforening i Furesø, om sin interesse for politik og natur og illustrerer sin fortælling med billeder fra naturen i Furesø Kommune og hvordan menneskers indvirkning har betydet tab af mangfoldighed, både af dyr og flora.

Alf Blume trækker fra vores nære område tråde ud til ødelæggelsen af naturen i Danmark og resten af kloden – og hvad vi kan gøre for at modvirke udviklingen.

Alf Blume har været Furesø-borger hele sit liv. Han er uddannet lærer med biologi som liniefag, aktiv idrætsmand med 13 år som Drageflyver og medlem af landsholdet i Drageflyvning (hanggliding). Det giver flotte billeder af naturen fra oven – og andre billeder er taget, når han nu som pensionist glider af sted i sin kano på Furesøen med svaner og andre fugle nysgerrigt omkring sig.