Om HMB

Hareskovby Medborgerforening er navnet på sammenlægningen af de to foreninger i 2006:

• Hareskovby Medborgerhus (HMH)
  • Hareskov Grundejer- og Borgerforening (HGB)

Foreningen vil sikre, at Hareskovby er et velfungerende og vedkommende bysamfund.

HMB’s logo er designet af Marcel Wennerwald

Forening for borgerne i Hareskovby i 100 år

Der har været grundejerforeninger, borgerforeninger og medborgerforeninger i Hareskovby i omkring 100 år. Ingen kender det nøjagtige årstal, fordi et foreningsarkiv brændte i 1940.

1917: Hareskov Grundejer- og Borgerforening stiftes, men i kommunens arkiv kan man se, at der allerede før 1. verdenskrig kom en henvendelse til sognerådet – som det hed dengang – fra en grundejerforening i Hareskovby. Foreningens papirer er væk. Også navnet. Derfor er den først kendte forening fra 1917.

1920: Hareskov Grundejer- og Borgerforening får konkurrence af en ny forening, der kalder sig Hareskov Grunderforening.

1930: De to foreninger smelter sammen under navnet Hareskovby Grundejer- og Borgerforening, senere ændret til Hareskov Grundejer- og Beboerforening (HGB)

1981: Med navnet Hareskovby Medborgerhus (HMH) stiftes en forening omkring medborgerhuset Annexgården, Skandrups Allé 7. Huset tages i brug i 1986.

2006: Ved oprettelsen af den nye storkommune, Furesø Kommune – en sammenlægning af Værløse og Farum – bliver det besluttet at forene kræfterne i Hareskovby og slå HGB og HMH sammen til Hareskovby Medborgerforening, som i dag har omkring en tredjedel af byens husstande som medlemmer og derfor er et slagkraftigt organ i forhandlinger med kommunen, myndigheder og andre interesseområder. Med sine arrangementer vil foreningen styrke sammenhold og trivsel i Hareskovby.

Du bliver medlem ved indbetaling af årskontingent få 200 kr. for hele husstanden på konto 1551 – 6643787 eller via MobilePay: 25296. Husk at angive navn og adresse og gerne også e-mail.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hvis du løbende vil orienteres om aktiviteter i Hareskovby Medborgerforening kan du tilmelde dig vores nyhedsbrev. Udfyld felterne her til højre, så modtager du vores nyhedsbrev fremover.