Jazz – foredrag og musikvideo

To aftener om ”Duke Ellington og hans musikere”

Tirsdage 8.10.2013 og 15.10.2013 kl. 19:30

En af det 20. århundredes største musikperson-ligheder er komponisten og pianisten Duke Elling-ton, som i over 50 år ledede jazzens væsentligste orkester. Gennem to aftener vil Thomas Heilmann vise gode eksempler på mesterens store værk og de fremragende musikere, der var i hans orkester.

Foredragene vil være illustreret med mange film- og tv-optagelser.
Thomas Heilmann, lektor og bestyrelsesmedlem i Søllerød Jazzklub er forfatter til en bog om Billie Holiday. TH har lavet radioudsendelser om Billie Holiday, Count Basie og Duke Ellington og har afholdt foredragsaftener om de fleste af jazzens store navne.

Pris: Gratis for medlemmer af HMB og biblio-teksklubben og for andre 40 kr. pr. aften.
Tilmelding: Senest 4.10. Niels-Erik Olsen,
Sted: Hareskov Bibliotek, Poppel Allé12.

Dette indlæg blev udgivet i Aktuelle arrangementer, Musik og foredrag. Bogmærk permalinket.