Debatforum

illu-naturparkenDebatforum – Naturparken mellem Slangerup og Farum

Onsdag den 18. februar 16:00 – 17:30

Slangerupbanen startede en veritabel turisme til Hareskovene og den senere Naturpark, som kredsen om Th. Stauning fandt kunne give københavnerne anskuelsesundervisning i geologi, natur og forhistorie. Store dele blev derfor foreløbig fredet, og disse er – bortset fra Ryet – faldet på plads de sidste 20 år.

Fredningerne be-varede en række naturperler, så hele aksen nu er udpeget til EU Natura 2000-område.
Foreningen Naturparkens Venner opstod i 1968 i forlængelse af tidligere udvalg og foreningsarbejde. Det er foreningens formål at værne om naturparken og informere om dens værdier.
Troels Brandt er tidligere statsautoriseret revisor/finansdirektør, formand for Foreningen Naturparkens Venner, i bestyrelsen for bl.a. Oldtidsfonden og Danmarks Naturfredningsforening Odsherred, samt i Skov-brugerrådet for distrikt Østsjælland. Læs mere i indstiksfolderen.

Mødeleder: Jørn Gry
Gratis adgang – alle er velkomne
Tilmelding: Senest 13. februar ved personlig henvendelse på Hareskov Bibliotek eller på email:
Sted: Hareskov Bibliotek, Poppel Allé 12

Dette indlæg blev udgivet i Debatforum. Bogmærk permalinket.