Hareskovby og dens historie

Præsentation af hjemmesiden www.hareskovhistorie.dk

Mandag den 7. november 2011 kl. 19

Furesø Museer arrangerer i samarbejde med Medborgerforeningens Historiske Gruppe en præsentation af den nyreviderede hjemmeside om Hareskovby og dens historie.

Siden er enestående. Der findes, så vidt vides, ikke nogen by i Danmark, der er fotograferet så systematisk som Hareskovby. Først af en entusiastisk lokal borger, John Christensen, indtil ca. 1970. Hans billeder er i de seneste 10-12 år blevet fulgt op af medlemmer af Historisk Gruppe, så samtlige 1.200 huse på de 64 veje i Hareskovby er blevet fotograferet – altså også dit!

Derudover er der på  www.hareskovhistorie.dk billeder af personer i byen fra de sidste 100 år, fortællinger om bydelen og dens foreninger, forretninger og skolen m.v.

Den historiske gruppe har brugt tusindvis af timer på arbejdet og sørger for at opdatere hjemmesiden, som enhver kan levere bidrag til. Furesø Museer sikrer nu det omfattende materiale på sin server.

Gratis adgang.

Tilmelding er ikke nødvendig.

Dette indlæg blev udgivet i Aktuelle arrangementer, Musik og foredrag. Bogmærk permalinket.