Natur-tur

NATUR-TUR 2 – Istidslandskabet i Furesø-egnen

Søndag den 26. oktober kl. 13:00 – 15:00

Søndersø ligger i en af Nordsjællands aflange dale, som er dannet i forbindelse med den sidste istid (tunneldale). Nick Svendsen vil guide denne tur og fortælle om områdets geologi og udnyttelsen af undergrundens vandressourcer. Turen bringer os til Præstesøen og rundt om Søndersø, hvor der også vil blive fortalt lidt om områdets spændende historie.

Værløseegnens Historisk Forening afholder et ”Lær din egn” seminar. Heri indgår et foredrag af Nick Svendsen om Furesøegnens geologi , den 17. september, kl. 19 i Satellitten i Værløse. Dette foredrag vil være en god basis for ekskursionen.

Nick Svendsen er uddannet geolog og har stort kendskab til vores egns geologi og har skrevet herom i “FuresøHistorien (Værløseegnens Historiske Forening, 2012) i kapitel 1”

Turledere: Nick Svendsen og Jørn Gry

De første 25 tilmeldte får efter accept af tilmeldingen nærmere oplysninger om, hvor vi starter turen.

Dette indlæg blev udgivet i Vandringer. Bogmærk permalinket.

Der er lukket for kommentarer.