Natur-tur

svampeNATUR-TUR 1 – SVAMPE I SKOVEN

Søndag den 14. september kl. 13:00 – 16:00

Maksimalt deltagerantal: 25
Vi inviterer på en tur i Hareskoven, hvor Jørn Gry, som er turleder, vil fortælle os hvor, hvornår og hvordan vi kan finde svampe. Og ikke mindst hvordan vi kan kende forskel på spiselige svampe og de giftige svampe, som vi skal holde os fra. Der vil blive uddelt 2 svampebrochurer til deltagerne. Tag gerne børnene med.

Efter dagens høst vil Jørn hjælpe os med at bestemme de fundne svampe, så vi ved, hvad vi roligt kan tage med hjem og tilberede.

Jørn er med i Svampeforeningens bestyrelse, har Foreningens diplom i svampekundskab og har ledet mange svampeture.

Turen gennemføres uanset vejret.

De første 25 tilmeldte får efter accept af tilmeldingen nærmere oplysninger om, hvor vi starter turen.

Dette indlæg blev udgivet i Aktiviteter, Svampetur. Bogmærk permalinket.