Søndag på biblioteket

med Leif Davidsen:
”Jagten på en hovedperson”

Søndag den 4. november 2012 kl. 14

Mange forfattere begynder ikke på en roman, før de har en plan for begyndelsen, midten og slutningen. Leif Davidsen ved ikke, hvad der skal ske med hovedpersonen, og hvor historien vil bevæge sig hen. Han begynder at skrive og begiver sig dermed selv ud på en rejse, hvor han ikke kender målet, og hvor kursen langt fra er sat.

Leif Davidsen vil fortælle, hvordan en række af hans personer er opstået, inspireret af hans tid som udenrigsjournalist bl.a i Danmarks Radio, og om sine arbejdsmetoder, nødvendigheden af research og hvordan man kan fortælle samtidshistorie i i litterær form.

Leif Davidsens seneste bog er ”Utahs bjerge” og 11 andre dramatiske historier fra politiske og kulturelle brændpunkter rundt i verden. Personerne bliver kastet ud i moralske dilemmaer og politiske konflikter, hvor deres valg og handlinger kan få vidtrækkende og fatale konsekvenser.

Leif Davidsens seneste roman er ”Min broders vogter”, der også berøres. Sammen med de andre romaner, hvor han har skildret de store forandringer, der har ramt verden øst for det gamle jerntæppe, viser den, hvordan man gennem fiktionen kan berette om væsentlige forandringer i et samfund.

Pris: Medlemmer 60 kr. Andre: 75 kr.

Tilmelding:
Børge Egelund Jørgensen

Dette indlæg blev udgivet i Søndag på biblioteket. Bogmærk permalinket.