Søndag på biblioteket – DR-Drama

Manden bag DR-Dramas største succeser fortæller

Søndag den 9. oktober 2011 kl. 14

Sven Clausen fortæller om de strategier og anstrengelser, der ligger bag succes-historien, krydret med anekdoter og illustreret med klip fra DR’s mange serier.

Omtrent 3 millioner danskere fulgte med, da TV-serien ”Krøniken” igennem et par sæsoner første gang rullede over skærmen. Serien blev den foreløbige kulmination på DR’s rejse bort fra TV-Teater til den langt mere filmbaserede TV-serie. Man har ligefrem kaldt årene fra 1994, hvor Lars von Triers ”Riget” blev vist på DR, frem til disse års ”Forbrydelsen” og ”Borgen” for TV-seriens gyldne år i Danmark.

International anerkendelse er det også blevet til i en lind strøm, siden ”Rejseholdet” i 2002 i New York blev tildelt en Emmy (TV-branchens svar på filmens Oscar)

DR’s dramaproducent Sven Clausen har været med hele vejen, i 27 år. Ud over ”Krøniken” og ”Rejseholdet” har han haft ansvar for bl.a. ”Taxa”, ”Ørnen”, ”Sommer” og ”Livvagterne”.

Sven Clausen  er kåret som bedste internationale producer og tildelt dansk TV-branches ærespris.

Læs mere om arrangementet her: efterår-2011-soendag-endelig-pdf

Pris: Medlemmer 40 kr. Andre 60 kr.

Dette indlæg blev udgivet i Aktuelle arrangementer, Søndag på biblioteket. Bogmærk permalinket.